Home Retete Articole Blender Forum Contact

Retete culinare


Echipa Gastronomicus va pune la dispozitie o noua carte de bucate online, intr-o prezentare grafica deosebita. Insa asta nu e tot. Pe langa retete culinare, echipa noastra incearca, prin intermediul articolelor pe teme gastronomice, sa raspunda cerintei tot mai mari de informatii despre alimentatie, chimia gustului si a ingredientelor
Reteta zilei
....

stridii cu ciuperci
poze nunta


AddThis Social Bookmark Button

Autor: Gastronomicus
DE CE? si CUM?



Nu i-am dat prea multa atentie, poate pentru ca nu se consuma in mod obisnuit, la noi in casa. Uneori preparam praz cu maioneza, ca salata sau cel mult praz cu masline si carne de pasare.
In cautarile mele, l-am gasit la loc de frunte, in gama alimentelor sanatoase si am constatat ca exista o paleta foarte larga de preparate din praz.
Allium porum, sau ai sarbesc, este o varietate de usturoi oriental, foarte cunoscut in zona mediteraneana; se foloseste partea alba si putin din frunze. Ca aliment este apreciat pentru aroma placuta si discreta, dar si pentru gustul usor dulce-iute (cand este gatit, devine chiar dulce). Deloc de neglijat este si faptul ca are putine calorii, fiind usor de integrat in dietele celor care isi controleaza greutatea.
Prazul contine vitamine (C, PP, B6), minerale (fier, magneziu, mangan, calciu, sodiu, potasiu, sulf, siliciu) si fibre vegetale.
Este un aliment gustos, care ofera multe posibilitati de preparare , atat ca aperitiv, cat si ca fel principal de mancare sau garnitura, se poate asocia usor cu alte legume sau cu carne, ofera rafinament si savoare preparatelor noastre, dar este si o sursa buna de vitamine si minerale, precum si un detoxifiant natural, ieftin si la indemana.
Despre calitatile lui terapeutice si recomandari specifice, gasiti informatii pe “Produse bio”, acum incercam sa va oferim sugestii din punct de vedere al locului sau in preferintele culinare.
Este important faptul ca se poate pastra si pe timpul iernii, oferind alternative naturale si proaspete in meniurile noastre din aceasta perioada a anului.
Putem prepara salate din praz cu maioneza sau inlocuitor de maioneza, din cartof sau avocado; daca vi se par prea iuti, puteti combina prazul cu telina si morcovi cruzi, cu maioneza sau simplu, ulei, zeama de lamaie si putina sare. Tulpina de praz cruda se poate folosi si ca suport pentru diferite creme aperitiv sau gustari, cum ar fi cea de naut, soia, linte, in loc de paine, ca sa nu mai vorbim despre cremele de branza!
Gatit, acopera un domeniu de la supa crema sau ciorba de praz, la praz cu masline, praz umplut si pana la somon cu praz.
Este uimitor ca aliment si deosebit de benefic pentru sanatate, este autohton, il gasim usor, nu se prepara greu, nu este scump si...nu ingrasa!
Va oferim, pe siteul nostru, o serie de retete interesante si pe care speram sa le apreciati.
Un ultim sfat, dar foarte important: gatit nu trebuie pastrat mai mult de 48 de ore, pentru ca aduna substante toxice!





Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions