Home Retete Articole Blender Forum Contact

Retete culinare


Echipa Gastronomicus va pune la dispozitie o noua carte de bucate online, intr-o prezentare grafica deosebita. Insa asta nu e tot. Pe langa retete culinare, echipa noastra incearca, prin intermediul articolelor pe teme gastronomice, sa raspunda cerintei tot mai mari de informatii despre alimentatie, chimia gustului si a ingredientelor
Reteta zilei
....

stridii cu ciuperci
poze nunta


AddThis Social Bookmark Button

Autor: Gastronomicus
Fructele primaverii-ciresele



In curand, primavara va aduce in piete fructe autohtone de sezon. Vom incepe seria noastra de articole cu ciresele.
Cred ca pentru cei mai multi dintre noi, ciresele inseamna o parte a copilariei. Nu stiu sa spun de ce, dar aceste fructe au un farmec deosebit, poate pentru ca asociem primavara naturii cu primavara vietii si cu un gust sublim! Sunt convinsa ca toti le mancam cu mare placere, dar stiti cata valoare au pentru sanatatea dumneavoastra?
Ciresele contin vitamine, minerale, fibre si antioxidanti, fiind un depozit de sanatate si gust.
Sunt bogate in vitaminele B1, B2, B3, B6, B9, C, E, provitamina A, in minerale ca potasiu, fosfor, calciu si antocianine, antioxidanti deosebit de valorosi.
Toate acestea le recomanda ca pe un puternic detoxifiant, la nivelul intregului corp.: regleaza functia hepatica, favorizeaza eliminarea acidului uric (reumatism, artrita, guta), creste diureza.
Remineralizeaza organismul si stimuleaza sistemul imunitar.
Este un sedativ usor si reduce hiperaciditatea gastrica.
Ajuta la cresterea acuitatii vizuale, dar si la intretinerea tesuturilor.
Forma de zahar continuta este bine tolerata de diabetici (levuloza).
Continutul de antioxidanti, ajuta la prevenirea bolilor de inima si a cancerului.
Nu doar fructele au efecte benefice, ci si coditele din care se prepara ceai cu efect antiinflamator si diuretic; se fierb 30g codite intr-un litru de apa, 10 minute. Se strecoara si se beau 3 cesti pe zi.
Mai mult, rolul cireselor se continua si in infrumusetare, sub forma de masti naturale (Prosuse bio).
Din pacate, sezonul lor este scurt, poate de aceea ar fi bine sa faceti o cura de cirese. Aveti doua posibilitati: minicura si cura exclusiva.
Minicura de cirese se tine timp de trei saptamani, crescand progresiv cantitatea consumata de la 100g zilnic la 500g. Fructele se consuma dimineata, pe stomacul gol, fara a manca alte alimente pana la pranz. Cand ati ajuns la cantitatea de 300g de fructe, incepeti sa impartiti in trei prize pe care sa le consumati pe rand. Pentru un efect detoxifiant bun, incercati sa mancati feluri usoare atat la pranz, cat si la cina (evitati zaharul, grasimile si alcoolul).
Cura exclusiva este recomandata a se urma 3 sau 4 zile, timp in care puteti consuma 2-3 kg de cirese pe zi, fara alte alimente, doar apa minerala intre mese. Aceasta necesita atentie si la inceput si la sfarsit, pentru a nu supune organismul unor socuri.
Alegeti ce vi se potriveste mai bine, pentru ca in curand apar ciresele!




Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions