Home Retete Articole Blender Forum Contact

Retete culinare


Echipa Gastronomicus va pune la dispozitie o noua carte de bucate online, intr-o prezentare grafica deosebita. Insa asta nu e tot. Pe langa retete culinare, echipa noastra incearca, prin intermediul articolelor pe teme gastronomice, sa raspunda cerintei tot mai mari de informatii despre alimentatie, chimia gustului si a ingredientelor
Reteta zilei
....

stridii cu ciuperci
poze nunta


AddThis Social Bookmark Button

Autor: Gastronomicus
O dieta sanatoasa va poate schimba viata


Niciodata nu e prea tarziu sa incepi o viata bazata pe o dieta sanatoasa, sa-ti schimbi obieciurile proaste si sa-ti imbunatatesti calitatea vietii.

O reteta pentru o viata sanatoasa trebuie sa includa o dieta bazata pe fructe, cereale integrale, legume si proteine, preferabil de origine vegetala. Simpla dieta insa nu este suficienta. Ea trebuie completata cu 30 de minute pana la o ora de exercitii fizice pe zi si cel putin 2 litri de lichide. De asemenea suportul familiei, al prietenilor si intelegerea a ce ne face rau si ce nu sunt extrem de importante.

Beneficiile pe termen scurt ale unei diete sanatoase sunt cresterea energiei, a capacitatilor intelectuale si cresterea increderii in propria persoana. Pe termen lung scade riscul bolilor grave, sanatatea si calitatea vietii se imbunatatesc, cresc perfomantele fizice si chiar veti reusi sa cheltuiti mai putin pe mancare.

Cateva sfaturi pe care le puteti urma cu usurinta:
- Luati cu dumneavoastra la scoala sau la serviciu mancare usoara si sanatoasa: morcovi, salate, fructe proaspete sau confiate, cereale integrale sau batoane proteice.
- Reduceti portiile de mancare gatind in acelasi timp sanatos (macaruri bogate in fibre, vitamine, minerale, carbohidrati complexi, proteine si fara grasimi). Gatiti o data si mancati de 2 ori. Mancarea preparata pe fuga este in general de slaba calitate pentru organism. Evitati sandwich-urile, hamburgerii, cartofii prajiti sau mancarea din fast food-uri.
- Evitati sa folositi uleiul rafinat sau alte produse be baza de grasimi la gatit (untura, margarina, smantana, etc). Folositi in locul lor ulei de masline presat la rece, condimente sau sos de soia.
- Daca totusi e absoluta nevoie, evitati cu orice pret grasimile saturate.
- Reduceti cantitatea de sare din mancare (nu o eliminati complet, insa) in special daca suferiti de probleme cu tensiunea arteriala. Inlocuiti savoarea data de sare cu condimente, usturoi, ceapa sau busuioc.

Si cel mai important lucru: Cea mai buna zi sa incepeti o dieta sanatoasa este astazi.




Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions