Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender





Aluat frantuzesc


Ingrediente

Faina 500 g unt 500 g ulei 10 g sare


Mod de preparare

Din faina, sare, ulei si apa se prepara un aluat mai moale, care se cresteaza si se lasa la rece timp de 20 min. Se intinde apoi aluatul pe planseta, dandu-i-se o forma dreptunghiulara sau patrata. Se asaza untul peste foaie si se intinde pana la circa 10 cm de marginile foii, se acopera untul cu marginile aluatului, se impatureste foaia in patru si se pune la frigider timp de 15 min. Se intinde apoi din nou, repetandu-se operatia de inca 3-4 ori. Aluatul frantuzesc se lucreaza intr-o camera rece, pe o masa cu blat din marmura sau din otel inoxidabil, pentru ca untul sa nu se inmoaie. In caz ca untul iese din aluat se presara locul cu faina si se impatureste aluatul cu cicatricea spre interior. Cand se intinde foaia ultima data, i se da forma de dreptunghi, care se taie in doua, se fac doua foi, se asaza in tavi de aceeasi marime si se coc la cuptor.

Timp de preparare

minute


Recomandari






Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions