Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender



poze nunta

Compot de mere II


Ingrediente

800 g mere, 150 g zahar, 600 ml apa, lamaie


Mod de preparare

Se iau mere, se curata subtire de coaja, se goleste cotorul de samburi si se trampeaza(inmoaie) merele intregi in apa cu lamaie. Se scurg si se inabuse in sirop aromatizat cu vanilie. Cand merele s-au inmuiat si au devenit stravezii, se scot de pe foc, se scurg si se aseaza in forma de piramida intr-o compotiera. Siropul se fierbe in continuare, pana scade. Dupa ce s-a racit, se stropesc merele cu el.
Daca se prepara compotul din mere taiate in jumatate( sfarturi sau felii rotunde) ele trebuie curatate de samburi si de partile lemnoase si scufundate imediat in apa cu lamaie. Cand toate merele au fost curatate, se scurg si se pun la inabusit, in siropul vanilat, fara sa ajunga sa dea in clocot. Dupa ce s-au fiert, se scurg si se aseaza intr-o compotiera in forma de cerc.
siropul se fierbe in continuare dupa scoaterea merelor, pana scade si se ingroasa. Se lasa sa se raceasca, apoi se toarna peste fructele din compotiera.

Timp de preparare

minute


Recomandari






Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions