Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender



poze nunta

Baclava


Ingrediente

Foi de placinta sau foi pentru strudel 500 g zahar 500 g miere 100 g nuci 500 g unt 250 g pesmetalb 50 g zahar vanilat 2 plicuri


Mod de preparare

Foile de placinta sau foile pentru strudel se taie in bucati de marimea tavii de baclava. Tavile de baclava traditionale au pereti drepti si doua manere, iar in lipsa acestora se pot folosi tavi de cuptor cositorite. Umplutura se prepara din 250 g zahar, care se amesteca cu 400 g nuci tocate cu cutitul, 100 g nuci trecute prin masina, 1 plic de zahar vanilat si 50 g pesmet alb. Siropul se prepara din restul de zahar, 1 plic de zahar vanilat si 350 g apa. Se unge tava cu unt, se asaza in tava trei foi stropite intre ele cu unt topit, se presara pe deasupra o lingura de umplutura, se pune o alta foaie, se stropeste cu unt si se presara din nou cu nuci si se continua operatia, pana se termina nucile. Pe deasupra sa asaza alte trei foi frumoase stropite intre ele cu unt. Se portioneaza baclavaua cu un cutit foarte ascutit si muiat in ulei fierbinte, taindu-se patrate sau dreptunghiuri. Se stropeste baclavaua cu unt, iar restul de unt se toarna pe margini si de-a lungul taieturilor. Se da tava la cuptor la un foc domol. Cand este gata, se toarna peste baclava siropul si se da tava din nou la cuptor ca sa fiarba cateva minute cu siropul.

Timp de preparare

60 min minute


Recomandari






Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions