Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender



poze nunta

Budinca de mere II


Ingrediente

Mere 1.5 kg dulceata 150 g oua 6 buc zahar 400 g faina 180 g unt 100 g lamaie 100 g praf de copt 1/2 plic frisca batuta 800 g


Mod de preparare

Se pun 100 g zahar tos intr-o cratita cu diametrul de 20-22 cm, se pune cratita pe foc si se lasa, pana ce zaharul se caramelizeaza usor. Merele se curata de coaja, se scobesc miezurile, se asaza in cratita cu zaharul caramelizat si se pune in fiecare mar cate o lingu- rita de dulceata. Se da tava la cuptor, la un foc potrivit, pana ce merele s-au copt. Se scoate cratita din cuptor si se lasa sa se raceasca. Galbenusurile se freaca cu 200 g de zahar, coaja de lamaie, untul si zeama de lamaie, pana ce devine o crema spumoasa. Se adauga faina si 1/2 plic de praf de copt stins cu zeama de lamaie, amestecandu-se bine. La sfarsit se incorporeaza albusurile batute spuma. Aceasta compozitie se toarna peste mere si se da cratita din nou la cuptor timp de 25-30 min. Cand budinca este gata, se scoate din cuptor, se lasa sa se raceasca si se insiropeaza cu un sirop preparat din restul de zahar si restul de coaja de lamaie. Se rastoarna budinca pe un platou in asa fel incat merele sa fie deasupra. Se da budinca la frigider timp de 2 ore, apoi se decoreaza pe deasupra cu frisca.

Timp de preparare

45 minute


Recomandari

La servit se taie felii, la fel ca si torturile.





Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions