Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender



poze nunta

Cataif


Ingrediente

Faina 300 g zahar 300 g oua 2 buc frisca proaspata 1 kg zahar vanilat1 plic unt 60 g sare


Mod de preparare

Din oua, faina si putina apa se face o coca ca pentru taitei. Se intinde o foaie foarte subtire, se lasa sa se usuce timp de o ora, se ruleaza foaia si se taie taitei cu latimea de 2 mm, se lasa cateva ore sa se usuce, se pun in doua tavi, repartizati in mod egal, se adauga in fiecare tava cate 30 g unt topit si se rumenesc la cuptor. Din 200 g zahar si apa se prepara un sirop mai legat, dar nu prea gros, se toarna peste taitei si se dau tavile din nou la cuptor si se lasa, pana ce siropul este absorbit de taitei. Dupa ce s-au racit, se taie taiteii cu un cutit ascutit in patrate de 45-50 mm. Bucatile intregi se pastreaza pentru a fi asezate pe deasupra, iar celelalte se aranjeaza pe un platou dreptunghiular, se intinde deasupra un strat de frisca batuta, cu grosimea de 6-7 cm, peste frisca se asaza bucatile intregi de cataif si se spriteaza deasupra fiecarei bucati cate o avelina de frisca. Frisca batuta se prepara astfel: frisca proaspata se pune intr-un cazanel si se bate cu telul. Dupa ce frisca a devenit spumoasa, se adauga 100 g zahar amestecat cu zahar vanilat, punandu-se putin cate putin si se continua baterea, pana ce tot zaharul s-a dizolvat.

Timp de preparare

minute


Recomandari






Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions