Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender





Coliva moldoveneasca


Ingrediente

Grau boabe 1 kg zahar 250 g miere 150 g pesmet alb 100 g miez de nuca500 g coniac 50 ml zahar vanilat 1 plic coaja de lamaie rasa 40 g bomboane (drajeuri) 200 g zahar pudra 100 g sare


Mod de preparare

Graul se inmoaie in apa, se bate intr-o piua de lemn, se lasa sa se usuce si se separa graul de pleava. Se pune graul la fiert in apa cu putina sare la un foc potrivit, avand grija ca intre plita si oala sa se puna un strat de nisip spre a evita afumarea graului. In timpul fierberii se amesteca graul ca sa nu se prinda de fund. Dupa ce graul a fiert, se lasa sa se raceasca si se adauga zaharul, mierea topita, nucile macinate, coniacul, pesmetul, zaharul vanilat si coaja rasa de lamaie. Se aranjeaza graul pe tava, se cerne pe deasupra zaharul pudra si se orneaza cu bomboane colorate.

Timp de preparare

minute


Recomandari






Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions