Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender





Sarailie


Ingrediente

Faina 500 g zahar pudra 500 g nuci 500 g unt 250 g zahar vanilat 2 plicuri sirop


Mod de preparare

Din faina si apa se prepara o coca ce se framanta timp de 90 min., apoi se lasa sa se odihneasca 30 min. Pe o masa cu suprafata mare se intinde o fata de masa cu dimensiuni mari, se taie coca in 2-3 bucati, se asaza o bucata in mijlocul mesei si se intinde din ea o foaie foarte subtire, se rup marginile groase, se lasa sa se zvante si se taie foaia in bucati ceva mai mari decat tava in care se coace sarailia. La fel se procedeaza si cu celelalte bucati de coca. Nucile se toaca cu cutitul, se amesteca cu 200 g zahar pudra si un plic de zahar vanilat. Se intind doua foi, una peste alta, si se stropesc intre ele cu unt, se presara cu nuca, se acopera cu alte doua foi, de asemenea stropite cu unt si presarate cu nuca. In una din parti se intoarce o margine de 3 cm, se asaza in marginea foilor o vergea cu grosimea de 8-9 mm si se ruleaza, dar fara a se strange foile, se apuca batul de ambele capete si se strange sarailia ca o armonica pana la latimea tavii. Se asaza sulurile astfel preparate in tava unsa cu unt si se taie, cu un cutit foarte ascutit si incalzit in ulei fierbinte, in bucati cu lungimea de 6-8 cm. Se coc la un foc domol, timp de circa o ora, se toarna pe deasupra siropul si se da tava din nou la cuptor, ca sa fiarba cateva minute cu siropul

Timp de preparare

60 minute


Recomandari






Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions