Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender



poze nunta

Ghiveci calugaresc


Ingrediente

2-3 cepe, 1 varza (cruda sau murara), 2-3 sfecle, 2-4 morcovi, 10-15 masline intregi, 10-12 pastai de fasole, 1 cana mazare boabe, 1 vanata, 2 dovlecei, 4-5 rosii mari sau 2 linguri bulion de rosii, 1 pahar ulei, 1 legatura patrunjel, 1 conopida mica, 10 boabe de piper, 2 foi de dafin, sare


Mod de preparare

Curata legumele si spala-le bine. Varza si ceapa toaca-le fasii subtiri, pune-le intr-un castron mare, presara sare si framanta cu mana 3-4 minute pana cand legumele isi lasa sucul. Spala-le cu apa rece si scurge-le in sita. Sfecla tai-o betisoare, iar morcovii, rondele. Toate legumele taiate pune-le intr-o cratita mare cu un pahar de ulei. Lasa-le sa se caleasca, Ia foc mic, pana cand se inmoaie (circa 30 de minute). Amesteca cu o lingura de lemn in vas ca sa nu se prinda sau sa se arda legumele. Adauga dovleceii curatati de coaja si taiati bucati, vanata taiata felii subtiri si continua fierberea 10 minute. Pune fasolea pastai si mazarea Ia fiert in apa cu un praf de sare pentru 20 de minute. Scurge-le si pune-le peste celelalte legume. Fierbe conopida separat, scurge-o si pune-o peste legume. Adauga acum si maslinele. Curara rosiile de pielita, taie-le felii, amesteca-le usor cu restul legumelor, sareaza si condimenteaza cu foile de dafin si boabele de piper. Lasa sa scada Ia cuptor 30 de minute, apoi adauga patrunjelul tocat. Serveste ghiveciul rece, cu paine de casa.

Timp de preparare

150 minute


Recomandari






Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions