Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender





Sarmale


Ingrediente

1kg carne tocata, 2 cepe, 1 legatura de verdeata, 200g orez, 2 linguri de bulion, 1 lingurita de sare, 1/2 lingurita de piper, 2 foi de dafin, 1 ardei iute, 1 varza murata.


Mod de preparare

Se pune varza la desarat, cu doua ore inainte de preparare.Carnea tocata, de porc( si mai grasa) se amesteca impreuna cu orezul, ceapa tocata marunt, verdeata, bulionul, sare si piper.
In fruzele de varza, curatate de nurvurile groase si de cotoare, se infasoara sarmalele si se inchid bine la capete.
Intr-o cratita se aseaza un strat de varza murata, tocata, iar peste ea se pun sarmalele, una langa alta, strat peste strat. Deasupra lor se pune inca un strat de varza tocata, cu foi de dafin, sos de bulion si ardei iute.
Se da la cuptor pentru o ora, o ora si jumatate.
Se pot strecura printre sarmale bucati de afumatura, pentru o aroma mai deosebita si imbunatatire a gustului.
Se servesc calde, cu smantana si mamaliguta.

Timp de preparare

120 minute


Recomandari

Fel principal de mancare pentru masa de Craciun.





Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions